PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE COCA-COLA ÖRNEĞİ





   Gelişen web teknolojilerine bağlı olarak her geçen gün sosyal medya mecralarının sayısı, bunun kurumlara ve kullanıcılara sunduğu imkânlar ve etkinliği artmaktadır. Günümüzde şirketlerin pazarlama yöntemleri de benzer şekilde çeşitlenmiş ve yeni mecraları ortaya çıkarmıştır. Hızla değişen dünyamızda bazı kurumlar değişime ayak uydurabilip devamlılıklarını güçlenerek sağlayabiliyorken, bazıları bunun dışında kalmaktadır. Pazarlamada sosyal medya kullanımı da bu şekilde bir gelişim, değişim ve yenilik sunmaktadır.

   Sosyal Medya, bireylerin internet üzerinden yer ve zaman sınırlaması olmaksızın fikirlerini ve görüşlerini belirtmelerine olanak sağlayan, internetin sunduğu multimedya özelliklerini sınırsız bir şekilde kullanım imkânı tanıyan, aynı zamanda başka bireyler ile karşılıklı görüş alışverişine ve paylaşıma dayalı bir interaktif ortamın varlığını hayata geçiren, bir geniş tabanlı platform olarak tanımlanabilir.

    Sosyal medya pazarlaması, bir ürün veya hizmetin sosyal medya mecraları üzerinde tanıtım ve satış faaliyetlerinin yönetilmesi ve yürütülmesi, web sitelerine sosyal medya siteleri aracılığıyla trafik kazanma ve dikkat çekme işlemlerinin gerçekleştirildiği bir pazarlama yöntemidir.

  Buna göre sosyal medya pazarlamasını yeni bir pazarlama akımı olarak görmekten çok, faaliyetlerini sosyal medyaya özgü iletişim kanallarından faydalanarak uygulayan yeni pazarlama yöntemleri olarak görmek daha doğru olacaktır.

Devamı için tıklayın:





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yetkinlik Bazlı Mülakat- STAR Tekniği

Türkiye’de Kadınların İşgücüne Katılımının Belirleyicileri