PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE COCA-COLA ÖRNEĞİ
Gelişen web teknolojilerine bağlı olarak
her geçen gün sosyal medya mecralarının sayısı, bunun kurumlara ve
kullanıcılara sunduğu imkânlar ve etkinliği artmaktadır. Günümüzde şirketlerin
pazarlama yöntemleri de benzer şekilde çeşitlenmiş ve yeni mecraları ortaya
çıkarmıştır. Hızla değişen dünyamızda bazı kurumlar değişime ayak uydurabilip
devamlılıklarını güçlenerek sağlayabiliyorken, bazıları bunun dışında
kalmaktadır. Pazarlamada sosyal medya kullanımı da bu şekilde bir gelişim,
değişim ve yenilik sunmaktadır.
Sosyal Medya, bireylerin internet üzerinden yer ve zaman
sınırlaması olmaksızın fikirlerini ve görüşlerini belirtmelerine olanak
sağlayan, internetin sunduğu multimedya
özelliklerini sınırsız bir şekilde kullanım imkânı tanıyan, aynı zamanda başka
bireyler ile karşılıklı görüş alışverişine ve paylaşıma dayalı bir interaktif
ortamın varlığını hayata geçiren, bir geniş tabanlı platform olarak
tanımlanabilir.
Sosyal
medya pazarlaması, bir
ürün veya hizmetin sosyal medya mecraları üzerinde tanıtım ve satış
faaliyetlerinin yönetilmesi ve yürütülmesi, web sitelerine sosyal medya
siteleri aracılığıyla trafik kazanma ve dikkat çekme işlemlerinin
gerçekleştirildiği bir pazarlama yöntemidir.
Buna
göre sosyal medya pazarlamasını yeni bir pazarlama akımı olarak görmekten çok,
faaliyetlerini sosyal medyaya özgü iletişim kanallarından faydalanarak
uygulayan yeni pazarlama yöntemleri olarak görmek daha doğru olacaktır.
Devamı için tıklayın:
Yorumlar
Yorum Gönder